Tábor ALEC je tábor pre deti, ktoré nerozprávajú. Napriek tomu, že sú to bystrí a schopní jednotlivci, tieto deti nedokážu vysloviť svoje myšlienky. Aby sa dokázali vyjadriť, používajú augmentatívne a alternatívne komunikačné pomôcky, ktoré prekladajú ich vytvorené správy do zrozumiteľnej reči.