Je 15. augusta a Paul a jeho priatelia majú ako každý rok veľký piknik na ostrove Callot. Tento rok sa však skupina ocitne v pasci kvôli prílivu a nie všetci sa zhodnú na tom, čo majú robiť. Vzniká napätie, pretože dospelí sa hádajú, kto je za to zodpovedný. Medzitým si Paul, rozrušený a zmietajúci sa medzi detstvom a dospelosťou, uvedomuje svoju individualitu, keď sa utápa vo svojich predstavách.