Tjuren Ferdinand
Ferdinand är en lugn och snäll tjur som bara vill sitta och lukta på blommor. Men när han blir stucken av ett bi tror alla att han är galen och skickar honom till tjurfäktningsarenan!
Den här Oscarsvinnande kortfilmen handlar om Ferdinand - en lugn och snäll tjur som bara vill sitta och lukta på blommor. Men när han blir stucken av ett bi, tror alla att han är galen och man skickar honom till tjurfäktningsarenan! Väl där bryr sig Ferdinand endast om blombuketten som någon kastar till matadoren.