Dr Doogie Kamealoha
Doktor Lahela "Doogie" Kamealoha är ett 16-årigt underbarn som bollar en läkarkarriär med tonårens dagliga utmaningar. Kollegor och patienter förbryllas av Lahelas genialitet. De kallar henne för "Doogie" efter 90-talsserien "Doogie Howser, M.D." Hennes kärleksfulla pappa Benny och karriärsdrivna mamma Clara (chefsläkare och Lahelas chef) fruktar att hon växer upp för fort. Lahela går sin egen väg med hjälp av sin stöttande ohana (familj och vänner).
Lahela står inför en utmaning när patienten som behöver hennes hjälp har fyra tassar.
Lahela anordnar en fest medan Benny, Clara och Brian Patrick tillbringar en magisk kväll på ranchen.
Under en familjesemester på Aulani, Disney Resort and Spa, är det svårt för Lahela att ta en paus.
Lahela styr ett nattskift för första gången medan Kai behöver hjälp med att be Steph till dansen.
Det är dags för Jellyfish Jam! Lahela vill ta en bild med Walter och Kai dansar för Steph.
Lahela och Nico tillbringar en dag tillsammans. Steph och Kai "hårdlanserar" sitt förhållande.
Lahela och Clara sjunger på sjukhusets talangshow och Benny lär pojkarna om wayfinding.
Lahela deltar i sin high school-återträff. Clara lär sig att kanalisera sin inre kampsportare.