Bukayo Saka: The Time is Now
Med drömmarna inom räckhåll vänder sig Bukayo Saka till Thierry Henry för ett efterlängtat samtal. Det som började med ett WhatsApp-meddelande efter Sakas tuffaste stund har blivit ett unikt band. Två ikoner möts för ett samtal som kan avgöra vad som väntar härnäst.
Bukayo Saka står inför det största ögonblicket i sin karriär. Premier League. Champions League. VM. Allt är inom räckhåll. Frågan är om han kan ta vara på stunden utan att förlora det som gör honom speciell.
Med allt han drömt om inom räckhåll vänder sig Bukayo till Thierry Henry för ett samtal som varit på gång i flera år. Det som började med ett WhatsApp-meddelande efter hans mest hjärtskärande ögonblick i karriären har blivit ett av fotbollens mest unika vänskapsband. Nu flyttar samtalet från chatten till middagsbordet. Och för första gången får vi lyssna med.
Världen ser målen, firandet och pressen. Den här filmen handlar om vad som döljer sig bakom alltihop. Mammas böner. Pappas korta meddelanden. Hela samhället som stöttar Bukayo när världen försöker slita isär honom. Och i centrum av allt står två ikoner som förstår varandra bättre än några andra, i ett samtal som kommer att definiera framtiden.