Mack Wrestles
Mack Wrestles tar med tittarna bakom kulisserna när Mack Beggs, en transsexuell brottare från Euless, Texas, kämpar mot utomstående krafter som stigmatiserar transpersoner inom idrotten. Mitt i kontroversen kring transpersoners deltagande i tävlingsidrott, återges Beggs berättelse konstfullt i denna mycket fängslande film.
"Mack Wrestles", regisserad av Taylor Hess och Erin Sanger, tar med tittarna bakom kulisserna när Mack Beggs, en begåvad idrottare från Euless, Texas, kämpar mot utomstående krafter som stigmatiserar transpersoner inom idrotten. Brottning är brutalt nog. Det kräver styrka, snabbhet och uthållighet, timmar badande i svett och vetskapen om att din motståndare vill sopa mattan med dig. Allt detta var emellertid själva anledningen till att Beggs älskade sporten - den gav honom en känsla av syfte och självkänsla. Trots allt kaos gör denna gripande film en sak helt klar: Om livet vore en brottningsmatch så är det Macks arm som domaren skulle höja i slutet.