Free Spirits
Spirits of St. Louis, ett underhållande och ibland kontroversiellt lag som bara spelade två säsonger i den amerikanska basketbollsföreningen, fortsätter att existera på ett mycket ovanligt sätt.
När den amerikanska basketbollsföreningen upplöstes år 1976, gick fyra ABA-verksamheter med i NBA – Nets, Nuggets, Pacers och Spurs. Men ett av lagen hittade ett annat sätt att säkra sin framtid på. "Free Spirits" berättar den färgstarka historien om Spirits of St. Louis – ett underhållande och ibland kontroversiellt lag med stjärnor som Marvin "Bad News" Barnes och James "Fly" Williams med en uppkomling som sportkommentator vid namn Bob Costas som rapporterar spelet. Spirits lyckades greja en förbluffande utslagsmatch mot de regerande mästarna under deras första säsong, och på väg mot franchise-utsläckning, lyckades delägarna Daniel och Ozzie Silna förhandla ett kontrakt som har gjort att laget fortsatt existera på ett mycket ovanligt sätt.