Nu är det jul (igen)
Den älskade franchisen är tillbaka! Scott Calvin, efter tjugoåtta år, regerar som jultomten, ledare för Nordpolen och julen. Med sin familj - Carol, Sandra och Cal - vid sin sida, och tomtenissarna vid tyglarna, brottas Scott Calvin med en föränderlig värld för att hålla julstämningen vid liv för en ny generation.
Scott utser Cal till nästa jultomte och planerar att förvandla julen till ett familjeföretag.
En gammal väns återkomst hjälper dem på Nordpolen att förbereda sig för strid mot Onda tomten.
Onda tomten och Olga tar sig slutligen till Nordpolen. Jultomten och tomtenissarna försvarar sig.