Att vara nio år är inte lätt. Särskilt inte när man måste fira jul med pappa och hans nya flickvän – även om huset är fullt av coola prylar! Den här julen hamnar Kevin i trubbel igen när Marv och hans kumpan försöker göra inbrott i huset. Med tokigare och mer tekniskt avancerade knep än någonsin försöker Kevin sätta stopp för skurkarna – och återförena sina föräldrar – i denna galna familjekomedi.