Everything is fine
En vanlig familj ställs inför en katastrof när ett av barnen drabbas av en allvarlig sjukdom och alla närståendes liv vänds upp och ner. Matriarken Anne, en bästsäljande författare som skriver självhjälpsböcker, måste hantera att hennes förläggare och älskare anklagas för sexuella trakasserier. Maken Pascal har känt sig försummad i åratal. Parets dotter Claire är hårt drabbad av systerdotterns sjukdom och måste dessutom hantera partnerns dotter och ex. Marion kämpar med sitt äktenskap, dotterns sjukdom och attraktionen till Louis som hon träffat på sjukhuset. Vincent, lillebror till Marion och Claire, är en snygg flygvärd som fram till nu har njutit av ett enkelt liv. När Rose genomgår en benmärgstransplantation fortsätter livets vanliga problem, men inte utan hopp och humor.
Nioåringen Rose har leukemi och familjen Vasseur gör sig redo för hennes benmärgstransplantation.
Det är dags för transplantationen. Marion är i förnekelse. Claire försöker få henne att inse fakta.
Det har gått flera veckor sedan transplantationen, men Rose mår fortfarande inte bättre.
En lättad Marion tar hand Rose i hemmet, men sjukdomen gör henne till en despot.
Claire och Marion åker på semester med Léonie och Lou, men solskenet gör inte livet lättare.
Läkarna skriver ut Rose över julen. Claire inser att det troligen blir hennes sista.
Rose ligger på intensiven. Läkarna säger till föräldrarna att hon bara har några dagar kvar i livet.
Det har gått tre veckor och läkarna begriper det inte, men Rose lever och börjar må bättre.