Man vs haj
Marinbiologen och hajdräktuppfinnaren Jeremiah Sullivan försöker att bli bitna av en dödlig tigerhaj och överleva.
40 år efter att skyddsdräkter som skyddar dykare från mindre hajattacker, möter marinbiologen Jeremiah Sullivan en hungrig hammarhaj och en dödlig tigerhaj för att mäta deras bitkraft, kroppsstyrka och förmåga att bita igenom hans avancerade material innan han skapar en ny dräkt som ahn själv testar i käken på en fyra meter lång tigerhaj.