Behind the Attraction
Behind the Attraction tar dig med bakom kulisserna på Disney Parks mest ikoniska och älskade attraktioner. Hur lyckades Imagineers fylla Haunted Mansion med 999 glada spöken? När seglade Pirates of the Caribbean in i Anaheim för första gången? Från Jungle Cruise till Star Wars: Galaxy’s Edge och mycket mer har Disney-parkerna fascinerat miljontals besökare – och här får du historien om hur de gjorde det.
Berättelsen bakom Jungle Cruise är full av vändningar, teknologiska trollkonster - och pappaskämt!
T-minus 5, 4, 3 — berättelsen om Space Mountain kommer att fängsla dig — 2, 1, start!
Slott ligger i hjärtat av Disney Parks runt om i världen. Hör deras unika historier.
Den otroliga berättelsen om hur detta ikoniska Disney-resmål byggdes — men inte av Walt!
Upptäck hur denna älskade attraktion först fängslade besökarna vid världsutställningen i New York.
Tag plats! Allt rör sig på Disney Parks, speciellt gästerna — på land, vatten och i luften.