Great Expectations
En berättelse om föräldralösa Pip, som har blivit vuxen och längtar efter mer i livet tills ödet visar honom en mörk värld av möjligheter. Han tvingas kämpa med den verkliga kostnaden för denna nya värld och om den kommer att göra honom till den man han vill vara.
Denna serie i sex delar är baserad på Charles Dickens roman med samma namn. Serien följer berättelsen om föräldralösa Pip, som har blivit vuxen och längtar efter en bättre lott i livet, tills ödet och den mystiska och excentriska Miss Havishams onda intriger visar honom en mörk värld av möjligheter. Med de stora förväntningar som ställs på honom måste Pip räkna ut den verkliga kostnaden för denna nya värld och om den verkligen kommer att göra honom till den man han vill vara. Dickens roman, som är en fördömande kritik av klassystemet, publicerades 1861 efter att ha släppt den första gången i en serie veckokapitel som startade i december 1860.