Sugarcane
En utredning om övergrepp och försvunna barn vid en indiansk internatskola inleder en granskning på det närliggande Sugarcane-reservatet.
När omärkta gravar hittas intill en indiansk internatskola som drivs av den katolska kyrkan i Kanada, väcker det en nationell upprördhet. Efter år av tystnad uppdagas misshandeln som många barn upplevde i ett system utformat för att förstöra urbefolkningen. Nu sätts gemenskapens motståndskraft på prov när cykeln av trauma bryts och man finner styrkan att vara ihärdig.