Bear Island
Efter framgången med "North of the Sun," ger sig filmskaparen och hans bröder ut på en extrem expedition till Björnön på jakt efter vågor och en djupare kontakt med naturen. Vid sidan av surfing stöter de på den hårda verkligheten av havsföroreningar och reflekterar över personlig utveckling mitt i isolering och kommande faderskap.