Observations At 65 Degrees South
Nio forskare ger sig ut på en segelbåtsexpedition till Antarktis. Deras transportmedel? En liten segelbåt. Det är en nära och mänsklig skildring av att leva och samarbeta under extrema förhållanden – i skuggan av klimatförändringar, hotade livsmiljöer och en växande miljömedvetenhet.