Mars Colony
Logan, en tonåring som är besatt av liv på Mars, får besök av en man som säger sig vara hans framtida jag om 40 år. Mannen ber Logan att rädda mänskligheten.
Logan är 16 år och en grubblare. Hans science fiction-drömmar om ett bättre liv på Mars är hans enda flykt från en trist vardag. Hans liv är fullt av konflikter både hemma och i skolan, där han är den som mobbar andra. En märklig natt får han besök av en mystisk man som säger att han är Logans framtida jag om 40 år. Mannen ber honom att ta sig an ett mycket viktigt uppdrag: att rädda mänskligheten.