Mars
I en unik hybrid av manusdrama och dokumentär presenterar exekutiva producenter Brian Grazer & Ron Howard denna episka serie om en spännande strävan – 2033 – att kolonisera Mars.
MARS är en episk serie från exekutiva producenter Brian Grazer & Ron Howard som följer en spännande strävan – 2033 – att kolonisera Mars. I en unik blandning av manusdramatik och visuella effekter av kalibrerad film, skuren med dokumentära sekvenser, presenterar serien vad de största hjärnorna inom rymdutforskning gör för att göra en färd till Mars verklighet och visar oss världen de söker.
Det första Mars-uppdragsteamet anländer år 2033; för närvarande försöker SpaceX landa en raket.
Besättningen kämpar för att nå baslägret. Astronaut Scott Kelly tar ett årslångt rymduppdrag.
Daedalus besättning försöker hitta skydd. Europeiska rymdorganisationen och Roscosmos går samman.
Besättningen är instängd i sin koloni. Forskare studerar isolering för att förbereda sig för Mars.
En tragedi inträffar på Mars. Idag arbetar SpaceX med den teknik som kan hjälpa oss att nå Mars.