Efter sex månader med avancerad vetenskaplig träning, försöker tre av världens bästa långdistanslöpare knäcka tvåtimmarsbarriären för maraton. Dessa pionjärer ger sig ut på en världsomspännande resa för att göra historia: från att testa vindtunnlar och löplabb i USA, till att balansera träning med det dagliga livet i östra Afrika och det slutliga hjärtbultande loppet i Italien.