Vårt ursprung: Historien om människans utveckling
Vårt ursprung firar historien om hur människan blev modern, i ett äventyr genom tiderna djupt in i historien för att hitta de avgörande ”ursprungsmoment” som drivit fram människans utveckling. Framtidstänkaren Jason Silva guidar oss genom forskningen av dessa viktiga utvecklingar, såsom eld, medicin, krig, pengar och kommunikation, som i grund och botten formade våra moderna liv.