Skissboken
I dokumentärserien Skissboken får vi en inblick i talangfulla konstnärers och animatörers kreativa arbete och liv. Varje avsnitt fokuserar på en enskild konstnär som visar oss hur man tecknar en ikonisk karaktär från Walt Disney Animation Studios. Samtidigt som vi får lära oss teckna dessa karaktärer lär vi också känna konstnärerna själva och får höra om deras unika väg fram till Disney och deras utvalda karaktär.
I den intima dokumentärserien Skissboken får vi en inblick i talangfulla konstnärers och animatörers kreativa arbete och liv. Varje avsnitt fokuserar på en enskild konstnär som visar oss hur man tecknar en ikonisk karaktär från Walt Disney Animation Studios. Samtidigt som vi steg för steg får lära oss teckna dessa karaktärer lär vi också känna konstnärerna själva och får höra om deras unika väg fram till Disney och deras utvalda karaktärer. Skissboken (från skaparna av Chef´s Table) är en exklusiv upplevelse som ger tittare i alla åldrar ny förståelse för hur dessa älskade karaktärer kommer till liv på film, samtidigt som den presenterar en grupp personer som arbetar med animation i verkliga livet.
Hyun Min Lee visar oss hur man tecknar en karaktär som står henne mycket nära, ”Olof” från Frost.
Eric Goldberg lär oss hur man tecknar en av hans mest berömda karaktärer, ”Anden” från Aladdin.
Disneys animatör/karaktärsdesigner Jin Kim lär oss hur man tecknar ”Kapten Krok”.
Disney Animations storyboard artist Samantha Vilfort lär oss hur man tecknar ”Mirabel” från Encanto.