Jane
Med utdrag från över 100 timmar av tidigare osett material, berättar regissören Brett Morgen berättelsen om JANE, en kvinna vars schimpansforskning har revolutionerat vår förståelse för naturen. Mot bakgrunden av musiken från den legendariska kompositören Phillip Glass, erbjuder filmen en intim skildring av Jane Goodall – en pionjär som blev en av världens mest beundrade naturvårdare.