Ondskan
16-årige Erik lever i ondskans och våldets grepp både i hemmet och på skolgården. När han relegeras från skolan kommer han till internatskolan Stjärnsberg. Det är Eriks sista chans att kunna studera vidare och bryta med sitt tidigare liv. På Stjärnsberg pågår ett systematiskt och av skolan sanktionerat förtryck av de yngre eleverna som utförs av de äldre eleverna.
16-årige Erik lever i ondskans och våldets grepp både i hemmet och på skolgården. När han relegeras från skolan kommer han till internatskolan Stjärnsberg. Det är Eriks sista chans att kunna studera vidare och bryta med sitt tidigare liv. På Stjärnsberg är ondskan satt i system förklädd till "kamratuppfostran". Ett systematiskt och av skolan sanktionerat förtryck av de yngre eleverna utövas av de äldre eleverna. För Erik handlar det om att överleva utan att knäckas. Genom den starka vänskapen med rumskamraten Pierre får han en ny bild av världen runt omkring sig.