How To Hire A Hitman
Efter att ha tagit emot hundratals hackade meddelanden från en mord-för-uthyrning-sajt på nätet, beger sig Yinka Bokinni in i den hemliga världen av det mörka nätet för att ta reda på om det är möjligt att beställa någons död anonymt.
Efter att ha tagit emot hundratals hackade meddelanden från en mord-för-uthyrning-sajt på nätet, beger sig Yinka Bokinni in i den hemliga världen av det mörka nätet för att ta reda på om det är möjligt att beställa ett mord anonymt. Meddelanden avslöjar att hundratals människor från hela världen har beställt mord på nätet, och dessa personer är inte del av gäng som man skulle kunna förvänta sig. Istället är de till synes vanliga människor som vill ha vänner, partners och arbetskollegor dödade. Yinka ger sig ut för att se om dessa beställda mord är verkliga eller bara en del av en bluff. Svaret ligger i ett mordfall som inträffade efter att dödandet av en normal mamma framgångsrikt beställdes online. Yinka identifierar ett levande mål från delstaten New York och spårar honom för att se om han fortfarande är i fara och om hon kan hjälpa till att avslöja vem som ligger bakom mordbeställningen. Under två avsnitt kombinerar Yinka gripande retrospektiv berättelse om sanna brott med en övertygande nutid-undersökning av denna hemliga värld.
Yinka Bokinni har fått en cache med hackade meddelanden från en sida på den mörka webben.
Yinka upptäckte att de mörka mord-för-uthyrning-sajterna hon hade tittat på var en bluff.