Victor Frankenstein
I sina försök att hjälpa mänskligheten skapar dr Frankenstein (James McAvoy) och hans assistent Igor (Daniel Radcliffe) ett monster som innebär otänkbar terror för alla i dess väg!
Den radikale forskaren Victor Frankenstein (James McAvoy) och hans förtrogne assistent Igor (Daniel Radcliffe) hyser ädla förhoppningar om att göra gott för mänskligheten genom sin banbrytande forskning om odödlighet. Men när Victors experiment går överstyr och hans fixering får skräckinjagande följder är det bara Igor som kan rädda sin vän undan galenskapen och det monster som skapats!