Young Woman and the Sea
Det här är den verklighetsbaserade berättelsen om Trudy Ederle, den första kvinnan att simma över Engelska kanalen. Med stöd från sin äldre syster och uppmuntrande tränare övervann hon fördomarna i ett patriarkalt samhälle och tog flera OS-medaljer samt genomförde den 34 kilometer långa simningen från Frankrike till England.
I den här verklighetsbaserade berättelsen spelar Daisy Ridley Trudy Ederle, den första kvinnan att simma över Engelska kanalen. Hon föddes i New York 1905 i en invandrarfamilj och med stöd från sin syster och uppmuntrande tränare, blev hon en skicklig simmare som övervann fördomarna i ett patriarkalt samhälle och slog världsrekord samt tog flera OS-medaljer. Till slut genomförde hon också den till synes omöjliga simningen på 34 kilometer över Engelska kanalen från Frankrike till England.