This Time Away
Nigel är en äldre man som lever som en enstöring. Han är jagad av det förflutna och minnena av familjen han en gång hade. En dag kommer en oväntad besökare som avbryter hans ensamma tillvaro.
Den åldrande Nigel blir mer och mer isolerad framför sin tv. En dag stör några barn utanför hans lugna tillvaro. Han skrämmer bort dem och råkar rädda livet på... en gullig liten robot. Den oväntade gästen visar sig vara ovärderlig i hushållet och får sakta Nigels förtroende. Den förstår att mannen inte alltid har varit ensam, en gång hade han en familj.