Lélo, liberté et peinture
Denna film väcker liv i historien om Lélo Fiaux – en eldig schweizisk målare från 1900-talet, vars liv var oupplösligt förenat med hennes konst. Som en rastlös nomad reste hon världen över och levde med en kompromisslös passion för både måleriet och kärlekens frihet. Hennes berättelse tar form i ett poetiskt möte mellan dokumentär och fiktion.