Davy Crockett - Vildmarkens hjälte
Ingen folkhjälte kan mäta sig med Davy Crockett, och du förstår varför när du ser honom ta sig an en alligator, möta en indianhövding i en tomahawkduell och kämpa för friheten vid Alamo.
Ingen folkhjälte kan mäta sig med Davy Crockett, och du förstår varför när du ser filmen. Davy tar sig an en alligator och möter en indianhövding i en tomahawkduell i kriget mot Creek-indianerna. Därefter väljs Davy in i kongressen och tar med sin råbarkade stil till Representanthuset. Slutligen färdas Davy och vännen George Russell till Texas och kämpar till sista man i slaget vid Alamo.