Under the Banner of Heaven
När detektiv Jeb Pyre utreder mordet på Brenda Wright Lafferty och hennes dotter i en förort i Salt Lake Valley, avslöjar han begravda sanningar om ursprunget till LDS-religionen och de våldsamma konsekvenserna av orubblig tro.
Detektiverna Jeb Pyre och Bill Taba utreder det brutala, olycksbådande mordet på en LDS-kvinna.
Nya detaljer blir kända om Brendas försök att hantera vissa personer i familjen Lafferty.