The Walking Dead: Dead City
Maggie och Negan beger sig till ett postapokalyptiskt Manhattan som sedan länge är avskuret från fastlandet. Den förfallna staden är full av de döda och invånare som har gjort New York till sin egen värld full av anarki, fara, skönhet och fasa.
Åren har gått sedan vi senast såg Maggie och Negan. De forna fienderna måste motvilligt göra gemensam sak för att utföra ett farligt uppdrag. Maggie och Negan beger sig till ett postapokalyptiskt Manhattan som sedan länge är avskuret från fastlandet. Den förfallna staden är full av de döda och invånare som har gjort New York till sin egen värld full av anarki, fara, skönhet och fasa. Allteftersom de båda tränger djupare in i den hemsökta staden blir det uppenbart att såren från deras stormiga förflutna är ett lika stort hot som farorna de står inför i nuet.
Medan Maggie navigerar en förrädisk resa kämpar Neagan för att hitta en anledning att slåss.
Maggies resa avslöjar oväntad information medan Negan försöker utmanövrera en svårfångad fiende.
Medan Negan och Maggie rör om i grytan börjar kroaten se saker från ett nytt perspektiv.
Maggies försök att bilda en allians får sedan länge sjudande spänningar att bubbla upp till ytan.
Med ny vägledning fattar Maggie ett smärtsamt val, och Negan gör det han är bäst på.