They Fight
Den före detta brottslingen Walt Manigan återvänder hem till Southeast D.C. för att hitta tillbaka till sig själv. Jakten på upprättelse tvingar honom tillbaka till den plats han svor att aldrig sätta sin fot i igen: ett fallfärdigt boxningsgym som hans gamla mentor Slim envist driver vidare. Där kämpar de unga boxarna Quincey, Peanut och Twin för att bli vuxna med bara jävlaranamma och handskar. När Walt dras tillbaka in i en värld han försökt fly inser han att hans tuffaste match aldrig utkämpades i ringen.