Borta bra men ENSAM HEMMA bäst
Familjen råkar glömma tioåriga Max Mercer hemma när de reser till Japan över jul. Då ett gift par som försöker få tillbaka en värdefull släktklenod ställer in siktet på hans hem är det upp till Max att hindra inkräktarna, och han gör allt han kan för att stoppa dem.
I en helt ny familjekomedi från den älskade julfilmsfranchisen har Max Mercer råkat glömmas hemma när familjen reser till Japan över julhelgen. Då ett gift par som försöker få tillbaka en värdefull släktklenod ställer in siktet på hans hem är det upp till Max att hindra inkräktarna, och han gör allt han kan för att stoppa dem. Helgalna hyss och spratt av episka proportioner inträffar, men trots det totala kaos som uppstår inser Max att hemma är världens bästa plats.