Clotilda: Last American Slave Ship
I juli 1860, på en vadslagning, kom 110 afrikanska fångar till Alabama ombord på skonaren Clotilda. För första gången kommer arkeologer att utforska det sjunkna vraket av det sista amerikanska slavskeppet.