9/11: Brandkårshjältarna
Detta är den inspirerande berättelsen om hjältemodet och uppoffringen hos de orädda brandmännen som bodde och arbetade i skuggan av tvillingtornen i New York.
Detta är den inspirerande berättelsen om hjältemodet och uppoffringen hos de orädda brandmännen som bodde och arbetade i skuggan av tvillingtornen i New York. 9/11 Firehouse tar en titt på Ten House, brandstationen precis intill World Trade Center, såväl som broderskapet och bandet mellan brandmännen som riskerade sina liv för att rädda andra. Brandmännen stationerade vid Ten House var de första in och de sista ut när två flygplan träffade World Trade Centers tvillingtorn för 12 år sedan. Denna tankeväckande dokumentär berättar deras anmärkningsvärda, hjärtskärande berättelse genom intervjuer och arkivbilder från Ground zero.