Murai in Love
Murai, en märklig gymnasieelev, är kär i sin lärare Tanaka. Tanaka avvisar dock Murai, då hon aldrig skulle vara intresserad av en pojke som honom med långt, svart hår. Murai klipper genast håret, färgar det blont och blir en perfekt kopia av Tanakas favoritkaraktär från videospelet hon älskar.
Murai går andra året på Takebe Gakuen-gymnasiet och läser en högskoleförberedande kurs. Hans klassföreståndare Tanaka kallar honom till sitt kontor efter att han avslöjat sin önskan att gifta sig med henne efter gymnasiet. Tanaka avvisar honom och förklarar att hon aldrig skulle vara intresserad av en pojke med långt, svart hår. Hon är i hemlighet en otaku och är bara intresserad av Hitotose, en karaktär från ett otome-videospel. Nästa dag dyker Murai upp som en helt ny person. Han har klippt håret kort och färgat det blont, och ser nu ut precis som hennes älskade Hitotose. Tanaka är synbart chockad av den plötsliga förvandlingen och försöker undvika Murai, medan han gör allt i sin makt för att vinna hennes hjärta.
Murai är kär i sin lärare. Han ser ut precis som hennes favoritkaraktär efter att ha klippt håret.
Som tack för att han fått låna Sengoku Koi Emaki, deltar Murai i Doujinshi-mässan som försäljare.
Tanaka tror att Murai har lurat henne och lämnar mässan. Kort därefter springer hon på hans vänner.
Yayoi är glad över att återse Murai, men blir förtvivlad när hon inser att han är kär i någon annan.
Tanaka är orolig för Murai. Murai ber om tre sekunder som en gest för att han har förlåtit henne.
Murai sover på lektionerna. När Tanaka får reda på orsaken letar hon genast upp honom.
Skolfesten är äntligen kommen. Murai kämpar för att vinna över Tanakas bror och få hans godkännande.
Murai blir upprörd när rektorn Yamakado dyker upp på lektionen istället för Tanaka.
Tanaka vaknar och upptäcker att hon är hemma hos Yamakado. Yamakado gör något helt oväntat.