Arbëria
Arbëria är en historia om nostalgi och konflikt mellan dåtid och nutid. Aida Greco, en modern men melankolisk kvinna, navigerar mellan spänningen mellan tillhörighet och självupptäckt. Som en skicklig skräddare i en livlig stad, återvänder hon till sitt albanska arv när hon återvänder till sin förfäders by i södra Italien efter sin fars död, och finner tröst och förnyad energi i sina rötter.