Io Ci Sono
Den sanna historien om en kvinnas smärta och återfödelse efter en vanställande syraattack utförd av hennes expojkvän. På kvällen den 16 april 2013 kommer Lucia Annibali hem och upptäcker en maskerad man som väntar på henne precis innanför dörren till hennes lägenhet. Han kastar en vätska över henne och flyr. Lucia känner hur hennes hud bränns och blir vanställd, och snart ser hon ingenting.