Downton Abbey
I den brittiska serien Downton Abbey, skapad och skriven av Oscarsvinnaren Julian Fellowes, spelar den likaledes Oscarsbelönade skådespelerskan Maggie Smith änkegrevinna på ett edvardianskt gods. Kostymdramat utspelar sig 1912 och vi får följa familjen Crawley och deras tjänstefolk under tiden före första världskriget, innan den moderna tidens intåg. I den stjärnspäckade rollistan märks också Hugh Bonneville och Elizabeth McGovern.
Vi återvänder till Downton Abbey, men hemligheter och splittringar hotar familjens sammanhållning.
Anna och Mary står inför en kris och en person från det förflutna kommer med en överraskning.
Violet drar in hälsoministern i bråket om sjukhuset, men hans besök slutar i katastrof.
Romantiken flödar i Downton Abbeys sista avsnitt, men för vissa är slutet på året bitterljuvt.