El dios de madera
Två unga papperslösa invandrare, Yao och Rachid, lever åtskilda liv i Valencia tills de båda dras in i den sofistikerade änkan Maria Luisas och hennes son Róbers värld. Deras vägar korsas i ett nät av affärer, svek och avsked, vilket lämnar mor och son förenade i sin ensamhet.