Kravallerna i Los Angeles 1992
För att markera 25-årsjubilieet av kravallerna i Los Angeles, låter filmen tittarna fördjupa sig i denna tumultartade period genom sällan sedda filmer ur arkivet.
Tjugofem år efter att domen i Rodney King-rättegången utlöste flera dagar av protester, våld och plundringar i Los Angeles, får nu tittarna fördjupa sig i den tumultartade perioden med hjälp av slående och sällan sedda filmer ur arkivet. Filmen är producerad av den dubbla Oscarsvinnaren Simon Chinn och Emmyvinnaren Jonathan Chinn, och regisserad av Oscarsvinnarna Dan Lindsay och TJ Martin. Dokumentären tar en titt på händelserna 1992 ur en rad olika perspektiv och ger oss nya insikter i ett avgörande ögonblick som har haft återverkningar ända fram till i dag.