Coyote Ugly
Ironiskt nog får den blyga, oskyldiga Violet jobb som bartender på den hetaste nattklubben i stan: Coyote Ugly.
Om en dröm bara förblir en dröm kommer inget att hända. Så resonerar Violet (Piper Perabo) när hon packar väskan och flyttar från sin pappa (John Goodman) i sömniga Jersey, för att göra karriär som låtskrivare I New York. Men trots höga ambitioner, envishet och talang är konkurrensen i skivbranschen för tuff, och istället får hon ta jobb som bartender på klubben Coyote Ugly. En hektisk karriär tar fart, och med nyvunna vänner och ny pojkvän (Adam Garcia) leker plötsligt livet i den pulserande storstaden. Frågan är om hon är villig att riskera allt för att ge sin dröm en chans till... En film av Jerry Bruckheimer, producenten bakom bland annat Armageddon.