Remember the Titans
Historien om en ny afro-amerikansk football-coach och hans high school-lag i deras första säsong som rasintegrerat lag i 1970-talets Virginia.
En fantastisk, verklighetsbaserad historia. Den älskade och framgångsrika football-coachen Bill Yoast degraderas och ersätts av den tuffa, envisa Herman Boone. Hur dessa två män lär sig att samarbeta och göra en grupp fientliga unga män till mästare är en fantastisk hyllning till mod och ihärdighet.