Jojo Rabbit
Den hyllade författaren och regissören, Taika Waititi tar med sin specifika humorstil och patos till JOJO RABBIT, en satir om andra världskriget som följer en ensam tysk pojke (Roman Griffin Davis), vars syn på världen vänds upp och ner när han får reda på att hans ensamstående mamma (Scarlett Johansson) gömmer en ung judisk flicka (Thomasin McKenzie) på vinden.
Författaren/regissören Taika Waititi (THOR:RAGNAROK och HUNT FOR THE WILDERPEOPLE) tar med sin specifika humorstil och patos till sin senaste film, JOJO RABBIT. Det är en satir om andra världskriget som följer en ensam tysk pojke (Roman Griffin Davis som Jojo) vars syn på världen vänds upp och ner när han får reda på att hans ensamstående mamma (Scarlett Johansson) gömmer en ung judisk flicka (Thomasin McKenzie) på vinden. Trots sin idiotiska fantasikompis, Adolf Hitler (Waititi), konfronterar Jojo sin blinda nationalism.