Good Morning, Vietnam
Robin Williams levererar ett humoristiskt uppträdande som armé-diskjockeyn Adrian Cronauer. När han blir utplacerad i Vietnam för att vara värd för en morgonradioprogram blir Cronauers lustiga snack en hit med trupperna i fältet, men en huvudvärk för hans överordnade.