KANALENS HEMLIGHET
I byn Marseillette i Aude hittas ett kvinnolik i en sluss. De initiala fynden överväldigar offrets make, som är domare, så en begåvad kommissarie från Paris tilldelas utredningen. Hon kommer att få behöva samarbeta med en polis från området som känner till alla och där inget är en hemlighet för honom längs Canal du Midi.