Mord i Aix-En-Provence
Kapten Anne Giudicelli är ansvarig för att undersöka fallet med ett lik som korsfästs i kryptan i katedralen Saint-Sauveur, som ligger i Aix-en-Provence. Hon hittar en bit gammalt pergament skriven i stil med en profetia från Nostradamus. Anne inser snart att hon kommer behöva hjälp av sin halvsyster Pauline, trots att de inte har pratat på tio år.