Catholics vs. Convicts
Den 15 oktober 1988, var Notre Dame värd för Miami universitetet i troligtvis en av de största matcherna i collegefotbollens historia.
Den 15 oktober 1988, var Notre Dame värd för Miami universitetet i troligtvis en av de största matcherna i collegefotbollens historia. Det var tradition vs skrävel, de nr 4-rankade Fighting Irish versus de nr 1-rankade Hurricanes, en stjärna till coach, Lou Holtz, versus en annan, Jimmy Johnson. Men namnet som fortfarande är fäst till tävlingen kom från en t-shirt som tillverkades av några Notre Dame-studenter: ”Catholics vs. Convicts.”