Ett bra år
Russell Crowe spelar en framgångsrik bankir vars liv förändras när han ärver en vingård och reser till Frankrike, där hans barndomsminnen gör sig påminda och han möter en vacker kvinna.
En finanshaj i London ärver ett slott i Provence som han först tänker sälja, men när besöker egendomen skjuter han upp tanken på att återvända till stadslivet efter att han förälskar sig i en vacker fransyska. Han blir också intrasslad i en ägartvist med en kusin och avslöjar en arrenderande bonde med planer på att sälja ett underbart vin som bonden producerat i hemlighet på hans mark.