Hope Springs
När konstnären Colin upptäcker att hans livs kärlek och fästmö Vera ska gifta sig med en annan man flyr han till Amerika och den sömniga byn Hope i New England för att begrava sig i sin konst och läka sitt plågade psyke.
En dag får den brittiske konstnären Colin Ware (Colin Firth) en bröllopsinbjudan. Den kommer från hans egen fästmö Vera (Minnie Driver) – som bestämt sig för att gifta sig med en annan man. Chockad och olycklig tar Colin sin tillflykt till ett litet motell i den amerikanska småstaden Hope Springs. Där tänker han försörja sig som porträttecknare och försöka glömma Vera. På motellet möter Colin den unga amerikanskan Mandy (Heather Graham), som får honom att komma över sina kärleksbekymmer. Colin förälskar sig i Mandy och har snart inte en tanke på sitt gamla ex – förrän Vera plötsligt en dag dyker upp på motellet… Hope Springs är en underbart rolig romantisk komedi. Colin Firth (Bridget Jones dagbok), Minnie Driver (An Ideal Husband) och Heather Graham (Boogie Nights) bidrar var och en på sitt eget sätt till att göra den här filmen till en riktig pärla.